Kom med på Grande Finale lördagen 17.9 kl.13:00!

grandefinale2022

Tävlingen går enligt onsdagsseglingarnas orderbrev och tävlingen seglas utan spinnu. Tävlingen kommer att vara 2-3h. Stora klassen startar alltså kl.13.05 osv. Start sker vid nya koppin och målgång vid gamla koppin.

Skicka anmälning om deltagande till alexandra.forsen[at]esbosegelforening.fi , med info om skeppare, båtens namn, segelnummer och Finnrating-tal. Vid behov nås tävlingsledningen på telefonnumret 040-8677443 (Alexandra Forsén).

Harrys Paviljong är bokad för eftersnack, samkväm, grillning och bastubad i M/S Basta. Ta med det du vill grilla och dricka, och bastugrejs förstås (badbyxor behövs för Basta ligger centralt och bastun brukar badas som mixed). Mer info om efterfesten hittas på vår Facebook-sida – och notera att alla medlemmar är välkomna, också de som inte varit med på själva kappseglingen. Häng med!

Hoppas vi ser många på startlinjen!

P.S. På bilden syns spinnun, men under Grande Finale seglar vi som sagt utan dem.

grandefinale2022