Träning

Allmänt om träningsverksamheten

ESF har starka traditioner som en förening som fostrar kappseglare, vare sig målsättningen är tävlingsframgång eller att njuta av en trevlig hobby tillsammans med goda kamrater. Många av vårt lands toppseglare har fått lära sig seglingens grunder på ESF. Träningarna leds av erfarna kappseglare och välskolade tränare/ledare. Främst använder vi svenska i vår verksamhet, men alla är tvåspråkiga, så språket är inte ett hinder på ESF.

Träning för vuxna

Esbo Segelförening arrangerar ILCA -träningar i Amiralshamnen och utanförliggande vatten. Lett av meriterade tränare övas det i grupp på manövrar, starter taktik och regler. Alla ESF medlemmar med en egen ILCA -jolle är välkomna att delta, det finns inga åldersgränser.

Enligt tradition har träningarna ägt rum tisdag kvällar från början av maj till midsommar. Kontrollera kalendern för nogrannare uppgifter om årets aktuella träningar.

Träning för juniorer

I Esbo Segelföreningen står juniorträning högt i kurs. Föreningen har en egen träningschef och många ivriga juniorer. Läs mer om juniorträningsverksamheten på träningssidorna för juniorer.