Windsurfning provkväll

Windsurfing och SUP – Prova på!

ESF ordnar Windsurfing och SUP för vuxna och unga tisdag kväll 18.7. kl 17-20. Tillfället är gratis för medlemmar. Även andra än medlemmar kan få prova om plats finns. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet men det är enklare om du kan segla. Du får tips om hur man kan göra för att segla med ett surfbräde och paddla SUP. Vi har lånat några segelbrädor av olika typ och svårighetsgrad, dels för nybörjare, dels för dem som surfat förut. Du kan också prova på Stand Up Paddling (SUP).

Anmäl dig senast 16.7.2023 via ESF:s hemsida https://esbosegelforening.fi/kalender/evenemang med uppgifter om din ålderskategori, tidigare seglingskunskap, medlemskap i ESF samt telefonnummer. Telefonnumret kan behövas så att vi kan meddela om eventuella ändringar t.ex. om vädret blir olämpligt. Du provar alltid på eget ansvar och egen risk. Det gäller att klä sig lämpligt och ta med byteskläder. De kan vara bra att ha en flytväst, våtdräkt, tossor och seglings- / cykelhandskar och eventuellt trapetsväst. Som certifierad utbildare deltar Thomas Baltscheffsky.

När du anmäler dig, skriv i kommentarerna vad du har för tidigare erfarenhet i windsurfing och ålderskategori. [Det går inte längre att anmäla sig.]

Välkommen med!

18 juli 2023