Anmälningen för träningsgrupper och läger öppnar 20.2

Anmälningen för träningsgrupperna öppnar 20.2. Samtidigt öppnar anmälningen för de flesta sommar- och träningslägren.

TRÄNINGSGRUPPERNA – Nytt för i år är att de flesta träningsgrupper fått nya namn. I och med namnbytet hoppas vi att gruppnamnen bättre ska beskriva den nivå som gruppen tränar på. Vi har utgått från den modell Segel- och Båtsport i Finland använder för sina juniorseglarmärken, dvs. färgkodning där Gröna gruppen motsvarar nybörjarnivå (gamla Måndagsgruppen), Blåa gruppen motsvarar fortsättningsnivå (gamla Kadettgruppen) och Röda gruppen motsvarar kappsegling på Kadettnivå (gamla Regionalgruppen). Rankinggruppen kommer att hålla sitt namn och motsvarar som tidigare kappsegling på Ranking nivå. Mera om träningsgrupperna kan läsas här

LÄGER – Vi har försökt beakta de flesta juniormedlemmarna ca 8-15 år då vi planerat in sommarens läger och kurser. Bland annat ordnas det en del träningsläger för olika nivåers seglare samt det populära Äventyrslägret. Mera om lägren kan läsas här