Valkyria regional-/kadettläger

Välkommen på kadettläger och -tävling till ESF 15-16.7.2010!

Esbo segelförening ordnar Kadettläger för ivriga Optimist- och Zoom8-seglare samt där på följande Valkyria Cup, en kadettävling för alla intresserade juniorseglare. Tanken är att träna tillsammans och lära känna varandra. Tillsammans kan vi ha det ännu roligare på kommande tävlingar, så häng med!

Lägrets tidpunkt:

Lägret går av stapeln 15-16.7.2010, torsdag och fredag kl. 10-16

För vem är lägret menat:

Lägret är menat för alla ivriga Optimist- och Zoom8-seglare som är färdiga att fila på sina seglingskunskaper för kommande tävlingar. Du skall gärna kunna segla runt en bana på egen hand för att delta i lägret samt ha med dig en egen jolle. I främsta hand önskar vi att seglarna tar med sig en eller flera av föreningstränarna men vid överenskommelse kan vi även ta emot seglare som kommer på egen hand.  Fyll i om du har eller inte har tränare i samband med anmälningen.

Lägerprogrammet:

Lägret börjar torsdagen den 15.7 kl. 10 i Amiralshamnen och ca 10.15 på Paven (om någon kommer direkt dit). Vi håller på ända fram till kl. 16 med lunchpaus i land.

På fredagen fortsätter vi med samma program som på torsdagen, kl. 10-16 igen med lunch i land.

Onsdagssegling

Du är också välkommen med på föreningens onsdagssegling, en kvällstävling där alla juniorer är välkomna att delta i. Starten går kl. 18.25 utanför Paven på Pentala. Träff för genomgång av banan sker på Pavens stora trappa ca kl. 17.30. Skjuts från Amiralshamnen sker med Ailibåten (tidtabellen hittas på ESFs hemsida under länken Onsdagssegling). Föräldrar och syskon är också varmt välkomna att delta i kvällsprogrammet på paviljongen, bl.a är restaurangen öppen för alla hungriga matgäster. Programmet slutar ca kl. 20 efter prisutdelningen.

Lägerplats:

Lägret kommer att genomföras på ESFs paviljong Paven ute på ön Pentala i Esbo skärgård. Transport från klubbens hamn Amiralshamnen på Sököudd kommer att ordnas under lägerdagarna (start ca kl. 10).

Pris:

För de seglare som deltar med egen tränare begränsas priset till luch-/middagskostnaderna, dvs. 10€/seglare/dag. För seglare som deltar utan tränare är priset 40€/seglare/dag (1 varm måltid/dag ingår i priset).

Anmälning till lägret:

Anmälningsblankett hittas på ESFs hemsida, samla ihop ett gäng från er förening och kom med!

Fakturering sker efter anmälning!

Köranvisningar till Amiralshamnen:

Frågor och svar:

I fall ni har frågor gällande lägret hjälper vi er gärna. Bäst får ni kontakt med oss genom att skicka e-post till adressen junior@esbosegelforening.fi

Valkyria Cup 17-18.7.2010

Valkyria Cup är en rolig lättbåts tävling med lång historia. De senaste åren har tävlingen speciellt riktat sig till juniorseglare på kadettnivå. Starterna genomförs nära land med ypperlig möjlighet för föräldrar och andra åskådare att följa med seglingarna från stranden. Restaurangen är öppen och på lördag kväll blir det extra program för hela familjen (med väderreservation). Tävlingsinbjudan och anmälning till Valkyria Cup är öppna på ESFs hemsida, www.esbosegelforening.fi , reservera datumet redan nu!