Segla i Finska Seglingsligan?

Föreningen söker seglare som är intresserade av att representera ESF i Finska seglingsligan 2022. ESF har två lagplatser allokerade till den andra semifinalen som seglas i Åbo den 3-4 september. Platserna delas ut internt på en först till kvarn basis, dvs. den skeppare som först meddelar att hen fixar ihop ett lag får en plats. Alternativt kan du anmäla intresse att ställa upp i en av besättningarna. Intresse anmälan samt möjliga frågor ombes skickas till Anton Eklund, anton.eklund(ät)esbosegelforening.fi.

Ifall du är intresserad av att vara med men datumet passar inte dig har ESF möjligtvis möjlighet att byta till en annan semifinal. Semifinal 1 seglas i Tammerfors den 20-21 augusti och semifinal 3 i Vasa den 10-11 september. Ifall tillräckligt många önskar delta i en annan semifinal kommer föreningen att försöka byta.

De lagen som klarar sig bäst i semifinalerna får tävla om medalj i finalen på Åland 23-25 september. De ESF-seglare som kvalar ett lag till finalen har förkörsrätt att själva också segla i finalen.

Hör av dig gärna så fort som möjligt, men senast 20.7.

Mera info om Finska Seglingsligan: