Paven-kräftskiva 11 augusti 2018

Pavens traditionella kräftskiva infaller i år lördagen den 11.8.
Det finns ett allmänt ESF-bord, troligen på verandan, och bord med värdar och egna gäster.

Läs mera om mat- och drickutbudet, hur man bokar samt programmet!

Pavens traditionella kräftskiva infaller i år lördagen den 11.8.

Bokning kan göras på två sätt:

1. ESF-bord bokas via hemsidans kalender. Medlemmarna bokar plats och antal kräftor (5/10) eller räkor. Observera att varje deltagare ska anmälas skilt för sig. Första anmälningsdag måndag 18.6 kl. 9.00, sista anmälningsdag måndagen 6.8. kl.23.00. Anmälningen öppnar måndag morron 18.6.
2. Bordsvärdar anmäler sina gäster till Knäppe (mark(ät)musgrove.fi) och antal kräftor (5/10) eller räkor. Observera att varje deltagare ska anmälas skilt för sig.

Pris på kräftor med tillhörande bröd, smör, dill, kaka och kaffe antas bli (beror på årets kräftpris):
10 kräftor 60,00 €
5 kräftor 40,00 €
Räkor 40,00 €
Priserna inkluderar också dansorkester.
Drinkbiljetter säljs à 4.50 €: öl/vin/cider; aquavit/koskis; whisky /gin/jallu 1 star/punch ; Cognac VSOP
Medlemmar med eget konto får 20% rabatt på priserna.

Välkomstskål kl. 18.30
Gästerna börjar sätta sig till bords kl. 19.00
Helan kl. 19.30
Efterrätt och kaffe serveras till borden c. kl. 20.30
Flagghalning kl. 21.00
Orkestern ställer till med dans kl. 21.05-24

Festen avblåses kl. 1.00

Söndagen efter kräftskivan seglas Pentala Runt. Efter tävlingen har det traditionellt serverats gräddig laxsoppa till lunch och sedan ordnar juniorerna Mamm&Pappsegling.

Hjärtligt välkommen!