Läger

ESF ordnar årligen flera olika sommarläger för både nya och gamla juniormedelmmar. Gå in och läs mer om de olika lägren nedan och häng med redan nästa sommar!

Allmänt

Vi ordnar läger för juniorer i åldern ca 8-16 år. Vårt seglingscenter Harrys Paviljong ute på ön Pentala fungerar som bas för lägren. En del av lägren förverkligas som övernattningsläger.

Äventyrsläger 8-12 år

Vill du uppleva ett sommaräventyr? ESF:s Äventyrsläger erbjuder lägerliv och en massa häftigt och varierande program för barn i åldern ca 8-12 år. Kom med och ha roligt med gamla och/eller nya vänner. Det kommer bland annat att simmas, spelas spel och förstås äventyras. På lägret bor man i sovstugorna på Pentala.

Skärgårdsläger 12-16 år

Esbo Segelförening ordnar skärgårdsläger för äldre juniorer ca 12-16 år. Vanligen bjuds deltagare in från ESF:s Rankinggrupp samt från våra vänföreningar. På lägren upplever vi skärgården tillsammans genom aktiviteter som segling, simning, SUPning, skärgårdsäventyr mm. Övernattning sker i sovstugorna på Pentala. Mera info direkt till gruppdeltagarna.

Träningsläger – för seglare i optimistgrupperna

ESF ordnas flera öppna/interna träningsläger för junior i träningsgrupper. De vanligaste lägren är: Tävlingsläger 1, Valkyrian Läger, Tävlingsläger 2 och Höstlovsläger. Se kalendern för mera info.