Hälsning från restaurangen

Hej!

Sommaren närmar sig med stormsteg och det är snart dags att öppna Paven igen. Det ska bli trevligt att se er alla igen!

Den första onsdagsseglingen äger rum onsdagen 24.5. Vi öppnar då restaurangen kl. 16 och stänger kl. 21. I samband med onsdagsseglingen kan man stanna kvar på terrassen fram till kl. 22 för att avnjuta förfriskningar, samtidigt som vi börjar städa från och med kl. 21* för att kunna stänga.

Som vanligt dukar vi fram seglarbordet, som vi har förnyat något för i år utifrån era önskemål och er feedback från förra säsongen. Vårt kök har planerat och skapat olika slags husmanskost, som serveras i buffén. Dessutom kommer det att finnas en salladsbuffé samt något sött som efterrätt och några olika rätter från menyn, så som skagen och Pavens cheeseburgare. Det är mycket viktigt för oss att kunna betjäna alla så bra som möjligt. Om du vet att du kommer att delta i onsdagsseglingen och har en specialdiet och/eller allergi, vänligen meddela oss i restaurangen om detta, så att vårt kök kan förbereda måltider som passar alla.

Redan förra säsongen införde vi ett nytt system med ESF-rabatt, så du behöver inte längre sätta in pengar på ditt konto för att få rabatten. Du kan få rabatten genom att ange ditt ESF-medlemskap vid betalningstillfället. Vi gör ibland slumpmässiga stickprovskontroller av medlemskap genom att be om legitimation, eftersom vi vill se till att ingen utomstående missbrukar er rabatt. När det gäller barn kvitterar vi deras inköp varje månad och beräknar en kvot baserad på dessa inköp för att fastställa deras rabatt. De kan fortfarande få rabatten genom att ange sitt namn.

Vår restaurang är öppen 24.5 och 31.5 för onsdagsseglingarna. Vecka 22–24 har vi öppet ons–fre kl. 16–21* och lördag kl. 12–21*. Från och med midsommar har vi öppet tis-lör kl. 12–21* fram till mitten av augusti. Privattillställningar och avvikande öppettider tillkännages på vår webbplats, Facebook och Instagram.

Restaurangen är inte öppen på söndagar, men Café Pentala är öppet på söndagar kl. 11–17. I år serverar caféet en lättare lunch (bl.a. laxsoppa), salta och söta caféprodukter samt alkoholhaltiga och alkoholfria förfriskningar.

Kom gärna fram för att diskutera, och fråga ifall det dyker upp frågor under sommaren. Jag är på plats i princip varje onsdag, men jag är såklart även på plats på restaurangen vid andra tillfällen. Du kan också mejla eller ringa mig, om du inte råkar stöta på mig på restaurangen.

Veera Hirvonen

veera(ät)hiiohoi.fi

paven(ät)hiiohoi.fi

* Köket stänger kl.20. Under onsdagar kan man få seglarbord ännu mellan kl.20 och 21, förutsatt att mat finns kvar.