GOD JUL!

God Jul och Gott Nytt År önskar styrelsen! Vintrigt värre ute även om de lovar lite varmare mot jul. Skida och skrinna har det gått bra att göra de senaste veckorna, också mellan Amiralshamnen och Paven, medan vågorna svallat utanför Aisarn. Men medan vi skottar snö håller en del av våra seglare sig på sydligare breddgrader, och kanske Anton Eklund på den sydligaste. Galiana With Secure har surfat ner för vågorna från Kapstaden mot Nya Zeeland, och Auckland. Just nu har de 515 NM kvar och det ser ut att de hinner väl fram till jul. Sedan den 14 januari bär det i väg igen, runt Kap Horn till Punta del Este i Uruguay. Vi önskar Anton & Co lycka till och måttliga vindar.

Tack alla som var på höstmötet och Hencca för en delikat middag. Vi fick en ny styrelsemedlem, Caspar som också tar över som dragare av Juniornämnden. En ny sekreterare sökes fortfarande, Alexandra lovade dock hålla koll och hjälpa till, tills vi hittar en ny. Också Sjösäkerhetsnämnden behöver en ny ordförande, så om du är intresserad av besiktning mm så hör av dig.

Tävlingskalendern för 2024 börjar ta form. ESF kommer att stå värd för ILCA (dvs Laser) FM i alla tre klasser i augusti, närmare bestämt 24-25.8. Också Esbo-Nargö är i kalendern, med start fredagen den 7 juni. Kalendern uppdateras på hemsidan så följ närmare med där.
Vi gratulerar Tom Finell samt Assi Lindell och Ines Karlemo som av Segling och Båtsport i Finland (SBF) tilldelades diplom för Årets Havskappseglare och Årets Juniorseglare.

Vi ses på bryggan,
Pontus