Besiktningstillfällen 2024

Båtsäsongen kör så småningom igång och det är dags att besiktiga båtarna igen. Kom ihåg att besiktning är obligatoriskt för alla båtar som är inskrivna i ESF:s båtregister och som för ESF:s flagga! Båtar som inte rör sig i närheten av Amiralshamnen kan besiktas av en besiktare från en annan förening – meddela i så fall Sjösäkerhetsnämnden/besiktningschefen eller kansliet, så att besiktningen kan föras in i båtregistret. Om din båt är upplagd och inte skall sjösättas 2024 så meddela vänligen detta åt besiktningschefen (besiktning@esbosegelforening.fi) eller kansliet (kansli@esbosegelforening.fi).

Besiktningar i Amiralshamnen:

Skrovbesiktning

De båtar som behöver skrovbesiktning i år har skickats information om saken antingen per post eller epost.

Grund- och årsbesiktning kl.17

Besiktningar på Paven, onsdagar på kvällen enligt överenskommelse (notera alltså att i tillägg till anmälan via hemsidan ombeds man också ringa upp Henrik Vilén tfn 050-3098449 för att komma överens om klockslag):

Andra tillfällen enligt överenskommelse med ESF-besiktare, kontaktuppgifter till besiktarna hittas HÄR. För dylik extra besiktning på annan plats eller tid betalas avgift på 40 € (+ eventuella färdkostnader till besiktningsorten som betalas direkt till besiktaren).

Anmälning till besiktningar är inte obligatorisk, men när de som anmält sig är besiktigade så tar besiktningstillfället slut och besiktarna blir inte kvar och väntar på eventuella oanmälda – oanmälda blir även sist i tur. Dessutom – då båtarna är föranmälda kan besiktningsresurserna justeras enligt tillfällets behov. Således – vänligen ANMÄL er till besiktningstillfällena HÄR via ESF:s hemsida.

Vid frågor, kontakta besiktningschefen/Sjösäkerhetsnämndens ordförande Oscar Lindfors via besiktning@esbosegelforening.fi, eller vice besiktningschefen Lasse Ingvall via lasse@ingvall.fi.

Kansliet nås som bekant via 040-7750255 eller kansli@esbosegelforening.fi.

Lista på anmälda till besiktningar hittas HÄR (kräver inloggning).

Sjösäkerhetsnämnden