Besiktningstillfällen 2023

Båtsäsongen kör så småningom igång och det är dags att besiktiga båtarna igen. Kom ihåg att besiktning är obligatoriskt och båtar som ej är besiktigade före 30 juni riskerar straffavgift. Ifall båt besiktigas på annan förening bör detta meddelas åt Sjösäkerhetsnämnden så att besiktningen kan föras in i båtregistret.

Klicka “läs mer” för att se besiktningstiderna för 2023. Anmälning till besiktningar är inte obligatorisk, men när de som anmält sig är besiktigade så tar besiktningstillfället slut och besiktarna blir inte kvar och väntar på eventuella oanmälda – oanmälda blir även sist i tur. Dessutom – då båtarna är föranmälda kan besiktningsresurserna justeras enligt tillfällets behov.

Anmälning sker på ESF:s hemsida

ESF BESIKTNING 2023

Besiktningar i Amiralshamnen:

Skrovbesiktning
Må 17.4 kl.17-19
Ti 2.5 kl.17-19
Lö 13.5 kl.10-13

En lista på båtar som behöver skrovbesiktning i år hittas här: ESF_Skrov_grundbesiktning2023.pdf. Om båten är upplagd och inte skall sjösättas 2023 så meddela vänligen detta till kansliet (kansli(ät)esbosegelforening.fi).

Grund- och årsbesiktning kl.17-19
Må 22.5
Må 29.5
Ti 30.5
Må 5.6
Ti 6.6
Må 12.6
Ti 13.6
Må 19.6

Besiktningar på Paven, onsdagar på kvällen enligt överenskommelse (notera alltså att i tillägg till anmälan via hemsidan ombeds man också ringa upp Henrik Vilén tfn 050-3098449 för att komma överens om klockslag):

Ons 31.5
Ons 7.6
Ons 14.6
Ons 21.6

Andra tillfällen enligt överenskommelse med ESF-besiktare, kontaktuppgifter till besiktarna hittas HÄR. För dylik extra besiktning på annan plats eller tid betalas avgift på 40 € (+ eventuella färdkostnader till besiktningsorten som betalas direkt till besiktaren).

Anmälning till besiktningar är inte obligatorisk, men när de som anmält sig är besiktigade så tar besiktningstillfället slut. Oanmälda blir även sist i tur.

Anmälning sker på ESF:s hemsida

Vid frågor, kontakta Sjösäkerhetsnämndens ordförande Lasse Ingvall, lasse(ät)ingvall.fi.