Anmäl dig till ESFs kräftskiva 20.8 på Paven!

Du är varmt välkommen på ESFs traditionella kräftskiva på Paven, som i år går av stapeln lördagen 20.8. Kräftskivan är ett ypperligt tillfälle att träffa både gamla och nya seglarvänner, att få njuta av restaurangens fina mat och vyer, och att få sjunga och dansa tillsammans efter några lite annorlunda år.

Tidtabell för festligheterna:
Transport (kräver förhandsanmälan!) från Amiralshamnen kl.18.15
Välkomstskål kl.18.30
Gästerna börjar sätta sig till bords kl.19.00
Helan kl.19.30
Efterrätt och kaffe serveras till borden ca kl.20.30
Flagghalning kl.21.00
Orkestern ställer till med dans kl.21.05-24
Eventuellt transport till Amiralshamnen vid lämpliga avgångstider
Festen avblåses kl.1.00
Eventuell efterfest på Harrys och M/S Basta med egna drycker för dem som känner sig unga.

Preliminär prisuppskattning:
Pris på kräftor med tillhörande bröd, smör, dill, kaka och kaffe antas bli (beror på årets kräftpris):
10 kräftor 60,00 €
5 kräftor 40,00 €
Räkor 40,00 €
Priserna inkluderar också dansorkester.
Drinkbiljetter säljs à 4,50 €: öl/vin/cider; aquavit/koskis; whisky/gin/jallu 1 star/punch/Cognac VSOP

Tveka inte längre utan anmäl dig genast! Plats vid ESF-bordet bokas via Mischa (epost: mikael.blom(at)veho.fi) och plats vid juniorföräldrabordet bokas via Jarkko (epost: vehvilainen(at)gmail.com) eller Mischa (epost: mikael.blom(at)veho.fi). Meddela samtidigt antal kräftor (5 eller 10) eller om du tar räkor, och eventuellt transportbehov från Amiralshamnen. Sista anmälningsdag söndag 14.8!

Alternativt kan du samla ihop ett eget gäng till kräftskivan och boka ett bord som du fyller – anmäl dig i så fall som bordsvärd till Mischa (epost: mikael.blom(at)veho.fi) asap, men absolut senast torsdag 4.8! Du ska sedan anmäla de enskilda personerna vid ditt bord till Mischa senast söndag 14.8, och då meddela för varje person antalet kräftor (5 eller 10) eller om de tar räkor.