Höstlovsläger på ESF för Opti Ranking- och Regionalseglare

Välkommen på Höstlovsläger till ESF!

Vi ordnar ett gemensamt höstlovsläger tillsammans med EMK och EPS 20-22.10.2021 för Rankingseglare och 21-22.10.2021 för Regionalseglare. Vi beaktar förhållandena under lägret och försöker ta ut allt av dem. Program med väderreservation.

Vi börjar lägerdagarna kl. 10 i Amiralshamnen (seglingskläderna färdigt ombytta men båten behöver inte vara riggad) och slutar kl 15. Reservera med egen termoslunch. Klä på dig varmt och reservera med mycket varma byteskläder och byteshandskar. Vi rekommenderar torrdräkt!

Som tränare på lägret fungerar tränare från EMK, EPS och ESF (Erica, 040-1241412).

Med på lägret ryms 15 deltagare/grupp (Ranking/Regional). Anmälning via den egna föreningen senast 15.10 men gärna tidigare.

Ses på lägret!

Tervetuloa syyslomaleirille ESF:lle!

Järjestämme yhteisen syyslomaleirin EMK-EPS-ESF yhteistyössä Rankingtason purjehtijoille 20-22.10.2021/Kadettitason purjehtijoille 21-22.10.2021. Leirillä yritämme huomioida olosuhteet ja harjoitella niitä hyväksikäyttäen mahdollisimman tehokkaasti. Ohjelma on säänmukainen.

Aloitamme leiripäivät Amiraalinsatamassa klo 10 (purjehdusvaatteet valmiiksi vaihdettuna, ei tarvitse olla rikattuna) ja lopetamme n klo 15. Varaathan oman termoslounaan mukaan. Pue lämpimiä vaatetta päälle ja varaa mukaan runsaasti vaihtovaatteita ja vaihtohanskoja. Suosittelemme kuivapuvun käyttöä!

Valmentajina toimii EPS:n, EMK:n ja ESF:n valmentajia (Erica, 040-1241412).

Leirille mahtuu mukaan 15 purjehtijaa/ryhmä (Ranking/Kadetti). Ilmoittautuminen tapahtuu oman seuran kautta viimeistään 15.10.

Nähdään leirillä!