Juniorernas Traditionella Båttestdag 25.7

Segling är mycket mera än bara att guppa i optimist! Onsdagen den 25 juli blir det allt annat än optimist! Under den traditionella båttestdagen har alla ESF juniorer, oavsett kunskap och erfarenhet, möjlighet att pröva olika former av segling genom att för en stund hoppa med erfarna seglare i olika båtar. Kom med och hitta din nya favoritbåt!

Vi försöker få ihop klasser som bl.a. Zoom, Laser, RS Feva, 420, 606, J70, Katamaran, Vindsurf!

Skjuts från Amiralshamnen far kl. 13.00 och vi samlas på Paven så snabbt som möjligt efter det så vi kommer snabbt igång. Vi har tid till ca 16-16.30 tiden, varefter det finns möjlighet att köpa mat på restaurangen och förbereda sig för kvällens onsdagssegling. Det ordnas också skjuts tillbaka till Amiralshamnen ca kl. 16.30 vid behov. Det är alltså ingen vanlig onsdagsträning med optimist denna onsdag.

Ingen anmälning behövs och detta är helt gratis! Välkomna med!

Är du inte junior? Har du ledigt? Har du en båt?

För att ett sådant evenemang ska kunna ordnas behövs en stor mängd med seglare som ställer upp med sina båtar! Om du känner på dig att du har möjlighet att hjälpa till så kontakta mig. Om du inte kan vara ända från början till slut så är det också ok med bara nån timme. Det uppskattas stort av både juniornämnden och juniorerna!

Om ni har frågor så kontakta mig via Facebook, WhatsApp, epost, telefon eller kom och snacka med mig på stranden!

Anton Eklund
Träningschef