PENTALA – RWYC CHALLENGE, Sö 29.8 2010

ordnas i samarbete med EM (Espoon Merenkulkijat) så att vi startar vid Paven och seglar en lämplig bit till EM på Notudden, så att sträckan blir under 20 Nm. Tävlingen ingår i den nya ProSailor LYS rankingen.
Klasserna är de välkända -1,14 och 1,15-

Första start 11:00 från Paven.
Möjligen har vi en kvällsträff på lördag (bastu?) i Amiralshamnen om intresse finns.

Vi ser gärna att familjeseglare och 2 personers besättningar anmäler sej. Den bästa båten i båda kategorierna får pris. Familjeseglarna kan få en egen start om tillräckligt många anmäler sej, men de räknas ändå med i sin standardklass. Föreningarna tävlar också om vandringspriset RWYC kikaren. Föreningens 3 bästa i vardera klassen ger föreningspoäng.
ESF har vunnit det priset otaliga gånger. Kom med och hjälp till att upprepa det i år också!

Vid målet brukar man få soppa, bröd, öl, kaffe och t.o.m. bulle, medan man väntar på resultaten och prisutdelningen. Allt detta ingår i anmälningsavgiften, futtiga €20,00!

Anmälan på  http://www.espoonmerenkulkijat.net/esp/index.php?sivu=purjehdus
Frågor kan riktas till  tom.finell@pp.inet.fi   (040 5504673)
T.ex. om tävlingen, LYS tal och LYS regeln!