Familjeläger

Lägret är riktad till familjer som vill tillbringa tid tillsammans i seglingens tecken och övernatta i den vackra skärgården. Lägret passar både för nybörjare (från ca. 6 år framåt) och mera erfarna seglare. Under veckan hinner deltagarna bekanta sig med olika kölbåtar och barnen lär sig grunderna till jollesegling.

Observera att alla deltagare bör vara ESF medlemmar. Om du inte är medlem ännu, hittar du medlemsansökan på ESFs hemsida via länken.https://esbosegelforening.fi/esf/esbo-segelforening/medlemsansokan

Lägerprogrammet:

Läger förverkligas som ett övernattningsläger och övernattningen sker i sovstugorna vid Harrys. På för och eftermiddagarna seglar vi och går vi igenom teori och på kvällarna har vi gemensamt program. Lunch och mellanmål äts dagligen i föreningens restaurang. På onsdag kväll äter vi “seglarbord” i restaurangen, andra dagarna lagar vi själv mat vid Harrys Paviljong eller på öar i närheten. Morgon- och kvällsmål får fritt tas/ätas på Harrys enligt egna önskemål och egen tidtabell.

Startdatum/Aloituspäivä/Start date 29-06-2020 10:00
Till / Loppuu / End date 03-07-2020 16:00