ESF kommer den 4-17.9 att representera Finland i Nord Stream Race. Det unga laget har som mål att genom denna möjlighet skapa framtidens generation av framgångsrika havskappseglare på ESF samt skapa värdefulla kontakter i ett internationellt sammanhang inom denna del av seglingssporten.

Var kan du se oss?

Vi kommer att synas under stopovern i Helsingfors den 14-16.9 på HSK. Beräknad målgång för leg 3 den 14.9 kl. 18:00. Inshore race seglas den 15.9 från kl. 12:00 framåt. Starten för leg 4 går den 16.9 kl. 10:00 och beräknad återkomst till Helsingfors den 17.9 kl. 10:00. Kom gärna förbi för att se oss segla, se båtarna i hamnen eller varför inte kliva ombord! Live-tracking kommer även finnas tillgängligt via www.nord-stream-race.com under hela tävlingen.

Vill du engagera sig?

Du kan stöda de unga seglarna i laget genom att betala in ett bidrag av valfri storlek till ESF:s Understödförening r.f.

Mottagare: Esbo Segelförenings Understödsförening r.f.
Bankkonto: FI52 2185 1800 0397 38
Referensnummer: 1313

Bidragen går till att täcka kostnader som transport, logi och utrustning. Vi är tacksamma för alla bidrag, såväl stora som små!

Läs mera om tävlingen

Hemsidan: https://esbosegelforening.fi/verksamhet/kappsegling/nord-stream-race-2021
Facebook: ESF Nord Stream Race 2021 Team Finland
Instagram: @esfnordstreamrace

Vid frågor, kontakta Sam Stenman på sam.stenman(ät)gmail.com eller Anton Eklund på anton.eklund(ät)esbosegelforening.fi.