ESF Utmanar Race 2021

ESF Utmanar Race är en utmanartävling som seglas nära stranden och med korta banor. Före tävlingen ordnas ESF Tävlingsläger 1 för ESF Kadett- och Regionalseglare. Utmanar Race ingår som en del av lägerprogrammet. Mera info om lägret

Tävlingsinbjudan / Kilpailukutsu

Anmälning / Ilmoittautuminen (OBS! Tävlingen ingår i ESF Tävlingsläger 1, ingen skild anmälan / Huom! Kilpailu sisältyy ESF:n Tävlingsläger 1, ei erillistä ilmoittautumista leiriosallistujille)

Seglingsföreskrifter / Purjehdusohjeet

Resultat /Tulokset

Köranvisningar till ESF / Ajo-ohjeet ESF:lle (Amiralshamnen)

Restaurang Paven öppnar 1.5

"Vi öppnar 1.5.2020 kl. 12.00 som take away restaurang. Gör din beställning via telefon på nummer 09 888 6923 eller på plats så hämtar vi maten till din båt. Under maj månad håller vi öppet på veckoslut kl. 12.00 – 18.00.
Välkomna!"

Restaurangens hemsida

ESF Feva Cup 2019

coming soon

Så använder du ESF-Forum

ESF-Forum
ESF-Forum har följande kategorier: Köp/Sälj/Ge bort och Gast/Nattvaktsvikarie behövs/erbjuds
ESF forum är till för att medlemmarna skall kunna annonsera om båtföremål till salu, efterlysa båtprylar som man önskar köpa, söka gast eller nattvaktsvikarie och erbjuda sina tjänster som gast och nattvaktsvikarie.
Forumet får inte användas för försäljning och reklam av firmor eller för marknadsföring av kommersiella produkter eller tjänster, utan det är enbart till för medlemmarnas privata ändamål. Nattvakt får bara myndiga (18 år fyllda) ESF-medlemmar vara.
Samtliga annonser är publika och synliga för vem som helst som besöker webbplatsen.
Bara registrerade och inloggade medlemmar kan lägga in annonser. Medlemmarna kan (och ska gärna) själva avlägsna sina egna annonser.
Varje annons bör förses med kontaktuppgifter, så att intresserade kan ta kontakt. Observera att alla annonser är tillgängliga för vem som helst som besöker webbplatsen - också icke-medlemmar.
Var och en bör själv sköta om att avlägsna sina egna, föråldrade annonser. Annonser för föremål som har sålts kan med fördel ändras så, att rubriken förses med tillägget "[SÅLD]" och annonsen lämnas kvar en tid. Så undviker man onödiga förfrågningar.
Forumets moderator och webbadministratörerna har rätt att avlägsna föråldrade, bristfälliga eller olämpliga annonser utan förvarning.

Gör så här:
1. Logga in som ESF-medlem (om du ännu inte har registrerat dig på hemsidan så gör det först av allt. Det kan ta någon dag att få bekräftelse)
2. Gå till forumet genom att i menyn "Föreningen" välj "ESF Forum - köp & sälj" (du kan läsa annonser utan att vara inloggad, men inte lägga in annons)
3. Välj kategori Till salu / Önskas köpa / Gast behövs eller erbjuds / Nattvaktsvikarier och sedan på annonsens rubrik för att läsa annonserna
4. Om du vill lägga in en annons Klicka på knappen "+Nytt" i respektive forum, eller klicka på "Ny annons" högst upp i forumet
5. Kontrollera i "Kategori" att du lägger in din annons i rätt kategori. Skriv en kort med tydlig titel i fältet "Angående" så att man genast ser vad du har till salu eller önskar köpa
6. Skriv ditt meddelande och dina kontaktuppgifter i rutan "Inlägg" (använd (at) i stället för @ i e-postadress för att undvika missbruk)
7. När du är färdig: Klicka på knappen "Skicka in" och kontrollera sedan att ditt inlägg hamnade rätt.
Svårt? Testa! Du lär dig bäst genom att prova!

Valkyrian Cup 22-23.7

Valkyrian Cup inkommande veckoslut på ESF.
Kom och njut av sol, segling och en kopp kaffe på Harrys!

Opti-, Zoom8- och RS Feva-seglare, anmäl dig idag!

Årsinfo 2017

Här nedan är Årsinfo 2017 i FlipBook-format. Om du inte kan läsa den versionen så kan den laddas ner i pdf-format här (34 Mb).

Tack för din medlemsansökan

Tack för medlemsansökan!

Kiitos jäsenhakemuksestasi!

Thank You for the Membership Application!

Pavens historia i några artiklar

Renovering av Paven 2014

Harrys Paviljong

Historia

Hösten 2011 fick ESF ta emot en stor donation av Marina Donner och Krister Ahlström. Tack vare Harry Ahlströms minnesfond kunde en ny paviljong med tillhörande brygga byggas på Pentala. Paviljongen fick namnet "Harrys Paviljong" och den fungerar i första hand som hem för juniorerna och seglingskurserna.

Från Harrys Paviljong kan man följa med aktiviteterna på Aisarfjärden och hålla ett öga på inloppen från Herröfjärden och Kytöfjärden. Ett perfekt läge alltså.

Utsikten från Harrys

Utsikt över Aisarfjärden, Foto VM-E

Invigningen 20.7.2013

Harrys Paviljong invigdes under högtidliga former den 20.7.2013, Foto Rabbe Sjöblom

Sedan några år tillbaka hyr ESF ut det gamla klubbhuset "Paven" till en krögare. Detta har lett till att medlemmarna, och speciellt juniorerna, inte alltid kunnat utnyttja det eller söka skydd där vid dåligt väder. Detta har vi accepterat som en del av arrangemanget med krögaren. Det är därför med tacksamhet och tillfredsställelse vi tagit emot Harrys Paviljong!

Harrys Paviljong 2014

Redan den första säsongen fylldes Harrys Paviljong av många evenemang. Juniorseglarna använde Harrys för sina möten varje vecka och den fungerade som bas för alla säsongens läger. Paviljongen var tävlingskansli vid Valkyrian Cup, FM-tävlingarnas kadettävlingar och ESF Lady Sail Race. 606-seglarna fick njuta av Harrys brygga under Lady Sail Clinic.
Sommaren 2014 gästades Harrys brygga av Blue Marlin.

Liten och stor

Tolvan Blue Marlin på besök vid Harrys brygga, Foto Göran Ekholm

Husets skönhet och bekvämlighet beskrivs väl av att FM-domarna hellre bodde i Harrys Paviljong än på det hotell vi erbjöd dem. De utländska lagen team EST och team LAT bodde också i Harrys Paviljong. De betalningar som vi fick för övernattningarna kunde täcka kostnaderna för Baltic Opti Clinics huvudtränare. Paviljongen fungerade således utmärkt även i detta hänseende.

Juniorerna arrangerade ett eget nattevenemang i Harrys – Finalstudion för fotbolls-VM. På hösten hade optiföräldrarna tillsammans med Opti FM Race Committé en trevlig kväll med älgpasta och rödvin på Harrys.
I första hand kommer Harrys alltså att fungera som juniorernas bas. Våra uppfinningsrika unga seglare kommer säkert på många nya användningsmöjligheter för sin paviljong. Säsongen 2015 står en ännu finare paviljong till vårt förfogande! Terrassen på norrsidan av huset är klar och nya möbler skaffas.

Kontaktperson i ärenden som gäller husets service- och reparationsärenden är Simon Winqvist. Ett slags "husets handbok" - en mapp med service- och användningsföreskrifter för alla apparater som finns i Harrys har skrivits och finns till hands.

Juniorerna själva har skrivit ordningsreglerna för Harrys och ser till att de följs. Också vuxna förväntas följa och respektera reglerna.

Juniorer utanför Harrys

Valkyrian Cup 2014 prisutdelning, Foto Tuomas Koljonen

Harrys norra terrass 2015

Harrys norra terrass 2015, Foto Antti Järvi

Betalningsvillkor för nätbetalningar

Betalning av deltagaravgifter

Suomeksi    In English

Betaltjänsten erbjuds av Svea Payments Oy (tidigare namn Maksuturva Group, FO-nr 2121703-0) i samarbete med bankerna och kreditinstituten. Betaltjänsten kräver varken extra avgifter eller registrering från användarens sida. Svea Payments Oy är ett betalningsinstitut och en betaltjänstleverantör som lyder under Finansinspektionen. All dataöverföring och penningtrafik är SSL-skyddad, vilket betyder att ingen utomstående kan se dina uppgifter. Betalningsmottagaren är Svea Payments Oy.

Betalning i nätbanken

Det finns nätbetalningsknappar som du kan använda till alla finländska banker.

Kortbetalningar med Visa, Visa Electron, MasterCard eller Business Eurocard

När du betalar med kort blir det en affär mellan kunden och Svea Payments Oy. Esbo Segelförening rf. ansvarar endast för marknadsföringen och genomförandet av evenemang och tjänster samt behandlar eventuella reklamationer beträffande dem. Svea Payments Oy är betalningens mottagare, som också behandlar reklamationer som gäller betalningarna.

Observera att nätbankskoder krävs även vid kortbetalning.

Kontaktuppgifter:

FO-nummer: 2121703-0
Gräsviksgatan 23
00180 HELSINGFORS
Tel. (09) 42 41 7040, vardagar kl. 9.00 – 17.00

Osallistumismaksujen maksaminen

eMaksut-maksupalvelun tarjoaa Svea Payments Oy (aikaisempi nimi Maksuturva Group, y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksun saajana on Svea Payments Oy.

Verkkopankit

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Svea Paymentsin Oy välille. Esbo Segelförening ry. toimii ainoastaan tapahtumien ja palveluiden markkinoijana ja toteuttajana käsittelee mahdolliset niihin liittyvät reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Svea Payments Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

Huom. verkkopankkikoodit tarvitaan myös kortilla maksamisen yhteydessä.

Yhteystiedot:

y-tunnus: 2121703-0
Ruoholahdenkatu 23
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00

Payment of attendance fees

eMaksut payment service is offered by Svea Payments Ltd  (Former name Maksturva Group, company registration number 2121703-0) in co-operation with banks and credit institutions. You as a consumer are not required to register or pay extra costs for using the payment service. Svea Payments Ltd is an authorized payment institution supervised by the Financial Supervisory Authority (FIN-FSA). All data transfer and money transactions are SSL secured meaning that no external party can see your personal information. Svea Payments is the payment receiver.

Online bank payments

You can use the online payment services of any Finnish bank.

Card Payments (Visa, Visa Electron, MasterCard and Business Eurocard)

In transactions paid by credit or debit card, Svea Payments Ltd acts as the vendor, which means that Maksuturva and the buyer are the parties of the business transaction. Esbo Segelförening rf. is responsible for marketing and handling the events or services and for handling possible reclamations regarding them. Svea Payments Ltd is the payment receiver, and it also handles reclamations regarding payments.

Notice that you will need your bank codes in transactions paid by credit or debit card.

Contact information:

Business ID: 2121703-0
Ruoholahdenkatu 23
Tel. (09) 42 41 7040, workdays between 9 a.m. and 5 p.m.