Seglingsligan

Finska Seglingsligan är en årlig tävlingsserie arrangerad av Segling och Båtsport i Finland där segelföreningarna kämpar om titeln “bästa förening i Finland”. Tävlingsformatet är många korta och snabba starter med sex J70-båtar på en bana nära land. Lagen roterar så att alla får segla mot varandra och i slutet räknas alla seglingar ihop till ett slutresultat. Tävlingarna sker nära land för att möjliggöra intressanta och spännande tävlingar som är lätta att följa med.

Seglingsligan

Finska Seglingsligan är en tävlingsserie mellan föreningarna som har vuxit varje år sedan den körde igång 2015. Den består av 2-3 deltävlingar därifrån de bästa föreningarna går vidare till en final. Tävlingarna seglas som fleet race med fartfyllda J/70 båtar.

ESF har aktivt deltagit i seglingsligan med goda framgångar.