Understödsföreningen

Esbo Segelförenings Understödsförening r.f. (Understödsföreningen) finns till för att stöda ESF:s verksamhet.

Understödsföreningen grundades 2.2.1949, i första hand för att erbjuda ESF:s ständiga medlemmar en möjlighet att ekonomiskt stöda sin segelförening med en liten medlemsavgift. Understödsföreningen tar också gärna emot medel i form av donationer och testamenten. På det sättet kan Understödsföreningens tillgångar förkovras, så att Understödsföreningen kan stöda framtida större ESF-projekt.

Vid utgången av år 2022 hade Understödsföreningen 55 medlemmar.

Styrelsen för Understödsföreningen består av Lauri Tukiainen (ordf.), Claes Forsén, Bettina Lemström, Rabbe Sjöblom, Teddy Weber och Mikael Westerlund (ombudsman). Verksamhetsgranskare är Martin Baltscheffsky, med Henrik Björnström som suppleant.

Hur blir man medlem?

Kontakta ombudsmannen Mikael Westerlund (tfn 0400-980 853, e-post mikael.westerlund53@gmail.com). Det går också bra att bara betala in medlemsavgiften, minst 30 euro, på Understödsföreningens konto FI5221851800039738.

Verksamhetsberättelser

Här hittar du de senaste verksamhetsberättelserna för Understödsföreningen (kräver inloggning)